Porsche fremviser ny 2020 Porsche 911 Turbo S
Den nye Porsche 911 Turbo S har set dagens lys. Det er det ypperste inden for Porsches 911-serie, hvor den overtager pladsen fra den forhenværende Turbo S-model. Den nye model har fået en bemærkelsesværdig stigning på kraft og ydeevne.
Du har flere valgmuligheder, når det kommer til den nye Porsche 911 Turbo S. Du kan enten vælge en hard-top coupé-udgave eller den topløse variant i form af Cabriolet-versionen. Begge varianter er tilgængelige allerede nu.
Skal du realisere drømmen om at køre afsted i en 911, skal du dog have den store pung frem. En Turbo S Coupé har et prismærkat, der hedder 4.189.247 kr., mens den topløse variant koster 4.456.225 kr.
Designet på 2020 Porsche 911 Turbo S
Der er ingen overraskelser i forhold til det generelle designudtryk på Porsches nye 911 Turbo S. Fra selve bilens form til designet på forlygterne, er det stadig en 911 i sin reneste form. Den byder derfor fortsat på det ikoniske 911-look.
Den er dog bredere end den forhenværende model. Den er nu 1.900 mm bred over den bagerste aksel. Det er 20 mm. mere end den tidligere model. Den har også fået en større hækspoiler, der – kombineret med en nydesignet front splitter – giver 15 % mere downforce end den forhenværende model.
Modellen byder også på for- og bagdæk i forskellige størrelser. På forakslen er der monteret 20″ dæk i størrelsen n255/35, mens der på bagakslen er monteret 21″ i størrelsen 315/30.
Ydeevne i den nye 2020 911 Turbo S
Bilen er forsynet med en imponerende højpotent 3,8-liters boxermotor med to VTG-turboladere. Den kan præstere en ydelse på hele 650 heste, hvilket er 70 heste mere end i den forhenværende model.
Foruden en stigning i antal hestekræfter, er også momentet forøget. Den kan bryste sig af et moment på hele 800 Nm, hvilket er en stigning på 50 Nm i forhold til forgængeren.
Det har medført, at den kan køre fra 0 til 100 km/t på blot 2,7 sekunder med den Turbo-specifikke 8-trins PDK-dobbeltkoblingsgearkasse. Den er derfor 0,2 sek. hurtigere end tidligere, og men har dog samme tophastighed på 330 km/t som forgængeren.
De mange kræfter mærkes dog især ved acceleration fra 0 til 200 km/t, da den nye 911 Turbo S er et helt sekund hurtigere end sin forgænger. Det betyder, at den klarer sprintet på kun 8,9 sekunder.
Interiør i den opdaterede 911 Turbo S
Indvendigt er den blevet forsynet med 18-vejs justerbare sportsæder. En komplet læderkabine er inkluderet i prisen, hvilket også er gældende for detaljer i sølv kulfiber.
Porsche har også udstyret den nye 911 Turbo S med en stor infotainment-skærm, der er berøringsfølsom. Den måler 10,9″ og leveres selvfølgelig med integreret navigation som standard. Du kan selv tilfælde en lydpakke fra Bose og en såkaldt Sport Chrono-udstyrspakke.
Sport Chrono-pakken giver bilen yderligere ydeevnedisplay, analogt og digitalt stopur, samt en Sport Plus-knap, der gør afstiver Turbo S’s adaptive støddæmpere og strammer styringen.